Energian toimitusvarmuuden tavoitteet

Meidän tärkein tehtävämme on toimittaa asiakkaille sähköä ja lämpöä luotettavasti – vuoden ja vuorokauden ympäri.

Sähkön luotettava toimitus on parempi kuin muissa vastaavissa taajamissa. Tavoitteenamme on, että toimitushäiriöt ovat alle 0,2  h/as/vuosi.

Vuonna 2018 kaikkien toimitushäiriöiden keskimääräinen kestoaika oli 0,09 h/as. Tarjoamme luotettavaa sähkönjakelua, jonka laatu täyttää sähkömarkkinalain vaatimukset. Asiakkaillamme on sähkökatko keskimäärin vain joka viides vuosi. Kun sähkökatko tapahtuu, se kestää keskimäärin alle puoli tuntia. Olemme tässä suhteessa vähintään kolmen laadukkaimman kaupunkisähköverkkoyhtiön joukossa.

Lämpöenergian luotettava toimitus on alan vertailussa hyvällä tasolla. Tavoitteenamme on, että toimitushäiriömme lämmityskaudella ovat pysyvästi alle 0,8 h/as/vuosi.

Vuonna 2018 tavoite toteutui, vikojen ja vaurioiden aiheuttama keskeytysaika oli 0,68 tuntia asiakasta kohden.

Toimitusvarmuuden parantamiseksi kaukolämpöverkon perusparannukseen kohdennetaan merkittävästi resursseja. Perusparantamisen strategia on tunnistaa kriittiset johto-osuudet ja kohdistaa saneeraus niihin. Perusparantaminen on osa tuotannon kokonaisoptimointia.