Siirry sisältöön

”Asiakkaamme olettavat meidän toimivan vastuullisesti”

iivari2Asiakkuuspäällikkö Iivari Airaksinen

Arkisessa vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa sanaa vastuullisuus käytetään harvoin.
— Uskon ihmisillä olevan lähtöoletuksena, että Vantaan Energia toimii vastuullisesti ja luotettavasti, asiakkuuspäällikkö Iivari Airaksinen arvioi.
Luotettavuuden merkitys korostuu vuosittain tehtävissä tyytyväisyyskyselyissä.
— Sähköntoimittajaa valittaessa mietitään ensin muita ominaisuuksia kuin vastuullisuutta, yleensä hintaa. Jos tuote on lisäksi ympäristöystävällinen, niin aina parempi.

Uusiosähkö kiinnostaa

Yritysasiakkaat valitsevat mielellään ekologisia vaihtoehtoja ja kertovat niistä sitten omille asiakkailleen. Vastuullisuuden arvostaminen näkyy silti kuluttajienkin valinnoissa. Vantaan Energian jätevoimalassa tuotettava Uusiosähkö on osoittautunut tuotteeksi, jolla on yhteiskunnallinen tilaus.
— Asiakkaamme ovat halunneet ostaa Uusiosähköä, ja jätteen hyödyntämistä energiantuotannossa pidetään vastuullisena yritystoimintana.

Ei varaa kupruihin

Asiakkaat alkavat kysellä yrityksen vastuullisuuden perään yleensä vasta sitten, kun toiminnasta paljastuu laiminlyöntejä tai kyseenalaisia piirteitä.
— Sellaisen yrityksen, jolla ei ole mainekupruja, oletetaan hoitavan hommansa hyvin ja huolehtivan velvoitteistaan.
— Vastuullisuudesta kiinnostutaan pikemminkin silloin, jos yritys toimii tai sen koetaan toimivan vastuuttomasti, oli sitten kyse ympäristönsuojelusta, tuotteiden hinnoittelusta tai palkitsemisjärjestelmistä, Airaksinen pohtii.
Kupruihin ei ole varaa vastuulliseksi julistautuvassa liiketoiminnassa. Yrityksen on oltava sanansa mittainen.

Vantaan Energialla on noin 100 000 sähkön asiakasta ja noin 4400 kaukolämmön asiakasta.