Siirry sisältöön

Arkisto:

Sidosryhmämme arvostavat erityisesti osaamistamme ja näkemystämme ympäristöasioista.

Vastuullisuus ohjaa kaikkea toimintaamme ja teemme isoja tekoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Tutkimme vuonna 2019, missä asioissa olemme sidosryhmiemme mielestä onnistuneet vastuullisuudessa ja mitä asioita meidän tulisi tehdä paremmin ollaksemme vastuullisuuden edelläkävijä.  Tutkimus toteutettiin 11.-25.3.2019. Vastaajia oli 434. Kyselyyn lähetettiin kutsu sidosryhmiemme edustajille ja kyselyyn vastaaminen oli mahdollista kaikille verkkosivuillamme. Kyselyssä oli avoimia kysymyksiä sekä monivalintakysymyksiä. Suurin […]

Lue lisää

”Kohti asiakaslähtöisempää sähkönmyyntiä”

Tuija Rouhiainen Yhdistimme voimamme sähkönmyynnissä ja asiakaspalvelussa kymmenen suomalaisen energiayhtiön kanssa. Asiakkaamme pääsevät osallisiksi sekä valtakunnallisuuden että paikallisuuden tuomista eduista. Sähkönmyynnissä eletään murrosvaihetta, jonka alkamista on odotettu siitä saakka, kun markkinat vapautuivat vaiheittain 1990-luvulla. Alalle odotetaan samankaltaista yhdentymiskehitystä, joka on kohdannut maakunnallisia puhelinyhtiöitä. Suomessa toimii vielä noin 70 sähkönmyyjää, mutta määrän uskotaan vähintään puolittuvan. Toimintojen […]

Lue lisää

Asiakaskokemuksen kehittäminen

Asiakkaamme antoivat meille erittäin hyvän arvosanan Innolinkin syksyllä 2018 tekemässä kyselyssä. Kokonaistasolla kotitalousasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Vantaan Energian toimintaan. Kokonaisarvosanaksi saimme keskimäärin 8 1/2 kouluarvosana-asteikolla 4-10. Lisäksi 84 % vastaajista piti melko tai erittäin todennäköisenä että he valitsisivat Vantaan Energian energiayhtiökseen, jos olisivat nyt valintatilanteessa. Kotitalouksille tärkeimmät tekijät toiminnassamme ovat laskutuksen virheettömyys, asioiden hoituminen sovitusti sekä […]

Lue lisää

”Energiatehokkuus merkitsee parempaa tuottoa”

Timo Valtonen ja Pauli Luomajoki Kiinteistösijoittajalle rakennuksen energiatehokkuus on tärkeä taloudellinen kysymys. Uusiutuva energia kiinnostaa entistä enemmän. Julius Tallberg-Kiinteistöt Oyj on kiinteistösijoitusyhtiö, joka omistaa kolmisenkymmentä toimitilakiinteistöä pääkaupunkiseudulla. Kiinteistöjen ylläpitotoiminta on tehokasta ja niiden teknisiä ominaisuuksia parannetaan mahdollisuuksien mukaan. Energiakustannukset muodostavat huomattavan osan kiinteistökuluista. Kulutetun energian määrä ja hinta heijastuvat voimakkaasti liiketoiminnan kannattavuuteen. ”Kaikki säästöt, jotka […]

Lue lisää

Seuraamalla omaa kulutusta voi säästää rahaa

Kotitalouksien kuluttamasta energiasta keskimäärin puolet menee lämmitykseen. Lämpimän veden osuus on viidennes, ja loppu kolmannes jakaantuu kodin sähkölaitteiden kesken. Rakentamisen aikaiset valinnat vaikuttavat asumisen energian kulutukseen ja kustannuksiin vuosiksi ja vuosikymmeniksi eteenpäin. Omakotitalon hyvällä suunnittelulla ja lämmitysjärjestelmän valinnalla on ratkaiseva merkitys siihen, miten paljon kodin lämmityksestä joutuu maksamaan. Kerrostaloissa energiansäästäminen alkaa karsimalla turhaa kulutusta: alennetaan […]

Lue lisää

Seuraamalla omaa sähkönkulutusta voi säästää rahaa

Kotitalouksien kuluttamasta energiasta keskimäärin puolet menee lämmitykseen. Lämpimän veden osuus on viidennes, ja loppu kolmannes jakaantuu kodin sähkölaitteiden kesken. Rakentamisen aikaiset valinnat vaikuttavat asumisen energian kulutukseen ja kustannuksiin vuosiksi ja vuosikymmeniksi eteenpäin. Omakotitalon hyvällä suunnittelulla ja lämmitysjärjestelmän valinnalla on ratkaiseva merkitys siihen, miten paljon kodin lämmityksestä joutuu maksamaan. Kerrostaloissa energiansäästäminen alkaa karsimalla turhaa kulutusta: alennetaan […]

Lue lisää

Helpointa asiointia

Energia on iso osa jokapäiväistä elämäämme, mutta harvoin haluamme vaivata päätämme energiaan liittyvillä asioilla. Tästä johtuen missiomme on helpottaa asiakkaidemme elämää, jotta heille jäisi enemmän aikaa keskittyä tärkeämpiin asioihin elämässä. Tavoitteenamme on helpoin asiointi, mikä tarkoittaa mutkatonta, vaivatonta ja nopeaa palvelua kaikissa palvelukanavissamme. Verkkopalveluissamme asioidaan erittäin ahkerasti, vaikka asiakkaamme pitävät puhelinpalvelua edelleen tärkeimpänä asiointikanavana. Kehitämme […]

Lue lisää

”Ekologista sähköä ennustettavaan hintaan”

Michel Henrioud ja Kari Kanerva Vantaan Energian ja Delipapin asiakassuhde on syventynyt vuosien saatossa kumppanuudeksi, jota vahvistetaan jatkuvalla vuoropuhelulla. Teollisuusasiakkaan vaakakupissa painavat eniten sähkönsaannin helppous ja hintavakaus. Delipap Oy on suomalainen perheyritys, joka valmistaa kertakäyttöisiä naisten hygieniatuotteita ja lasten vaippoja. Noin 70 ihmistä työllistävällä yrityksellä on tuotantolaitokset Kirkkonummella ja Tammisaaressa. Vaikka ala on pikemmin materiaali- […]

Lue lisää

”Ilmastosähkö ja sähköautoilu vievät samaan suuntaan”

Myynti- ja asiakkuuspäällikkö Tarja Hellstén Vantaan Energia lanseerasi helmikuussa uuden Ilmastosähkö-tuotteen, jonka uskotaan kiinnostavan erityisesti ympäristötietoisia asiakkaita. Sähkölaskussa ilmastolisä ei ole kovin merkittävä, joten tuotteeseen tutustumisen ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni. Ilmastonmuutoksen hillintää tuetaan myös sähköautoilun aktiivisella edistämisellä. Mitä Ilmastosähkö pitää tarkkaan ottaen sisällään, myynti- ja asiakkuuspäällikkö Tarja Hellstén? Tuote pitää sisällään tuuli- ja aurinkosähköä, […]

Lue lisää

Seuraamalla omaa kulutusta voi säästää rahaa

Kotitalouksien kuluttamasta energiasta keskimäärin puolet menee lämmitykseen. Lämpimän veden osuus on viidennes, ja loppu kolmannes jakaantuu kodin sähkölaitteiden kesken. Rakentamisen aikaiset valinnat vaikuttavat asumisen energian kulutukseen ja kustannuksiin vuosiksi ja vuosikymmeniksi eteenpäin. Omakotitalon hyvällä suunnittelulla ja lämmitysjärjestelmän valinnalla on ratkaiseva merkitys siihen, miten paljon kodin lämmityksestä joutuu maksamaan. Kerrostaloissa energiansäästäminen alkaa karsimalla turhaa kulutusta: alennetaan […]

Lue lisää

Helpointa asiointia

Energia on iso osa jokapäiväistä elämäämme, mutta harvoin haluamme vaivata päätämme energiaan liittyvillä asioilla. Tästä johtuen missiomme on helpottaa asiakkaidemme elämää, jotta heille jäisi enemmän aikaa keskittyä tärkeämpiin asioihin elämässä. Tavoitteenamme on helpoin asiointi, mikä tarkoittaa mutkatonta, vaivatonta ja nopeaa palvelua kaikissa palvelukanavissamme. Verkkopalveluissamme asioidaan erittäin ahkerasti, vaikka asiakkaamme pitävät puhelinpalvelua edelleen tärkeimpänä asiointikanavana. Kehitämme […]

Lue lisää

Tavoitteet 2016

Lisäämme uusiutuvan energian tarjontaa yritys- ja yksityisasiakkaille. Kasvatamme sähköautojen latauspisteiden verkostoa Vantaalla. Parannamme sähköisiä palveluita kuluttajillemme. Pidennämme palveluaikoja. Parannamme viestintää asiakkaidemme kanssa. Lisäämme sähköisten laskujen osuutta.

Lue lisää

Helpointa asiointia

Energia on iso osa jokapäiväistä elämäämme, mutta harvoin haluamme vaivata päätämme energiaan liittyvillä asioilla. Tästä johtuen missiomme on helpottaa asiakkaidemme elämää, jotta heille jäisi enemmän aikaa keskittyä tärkeämpiin asioihin elämässä. Tavoitteenamme on helpoin asiointi, mikä tarkoittaa mutkatonta, vaivatonta ja nopeaa palvelua kaikissa palvelukanavissamme. Verkkopalveluissamme asioidaan erittäin ahkerasti, vaikka asiakkaamme pitävät puhelinpalvelua edelleen tärkeimpänä asiointikanavana. Kehitämme […]

Lue lisää

”Asiakkaamme olettavat meidän toimivan vastuullisesti”

Asiakkuuspäällikkö Iivari Airaksinen Arkisessa vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa sanaa vastuullisuus käytetään harvoin.— Uskon ihmisillä olevan lähtöoletuksena, että Vantaan Energia toimii vastuullisesti ja luotettavasti, asiakkuuspäällikkö Iivari Airaksinen arvioi.Luotettavuuden merkitys korostuu vuosittain tehtävissä tyytyväisyyskyselyissä.— Sähköntoimittajaa valittaessa mietitään ensin muita ominaisuuksia kuin vastuullisuutta, yleensä hintaa. Jos tuote on lisäksi ympäristöystävällinen, niin aina parempi. Uusiosähkö kiinnostaa Yritysasiakkaat valitsevat mielellään ekologisia […]

Lue lisää