Vantaalta löytyvät Suomen tyytyväisimmät lämpöasiakkaat

asiakastyytyvaisyys

Vantaan Energian lämpöasiakkaat antoivat yhtiölle Suomen parhaat pisteet EPSI Ratingin tekemässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa, joka valmistui marraskuussa 2021. Vantaan Energia loisti tutkimuksessa erityisesti imagossa ja asiakkaiden odotuksiin vastaamisessa. Asiakkaat kokevat yhtiön myös luotettavaksi ja tutuksi. Tutkimukseen sisältyvässä kestävän kehityksen indeksissä Vantaan Energia sai toiseksi korkeimman pistemäärän. Vastuullinen ja kestävä energiantuotanto on Vantaan Energian toiminnan ytimessä ja yhtiö eteneekin kohti hiilinegatiivisuutta vuonna 2030.

EPSI Rating on tutkinut pohjoismaista asiakaskokemusta jo 30 vuoden ajan. Suomessa EPSI Rating on tutkinut aiemmin muun muassa sähkön vähittäismyynnin asiakastyytyväisyyttä. Tänä vuonna tutkittiin ensimmäistä kertaa myös lämpöasiakkaiden tyytyväisyyttä. Vantaan Energia sai tutkimuksen parhaat asiakastyytyväisyyden pisteet. Yhtiön saamat indeksipisteet olivat 74,8, asteikolla 0-60 tyytymätön, 60-75 tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen. Uutta tutkimuksessa tänä vuonna oli lisäksi kestävän kehityksen indeksi, joka on suunniteltu mittaamaan asiakkaiden näkemyksiä ja arvioita yritysten vastuullisuudesta. Vantaan Energia sai tutkimuksen toiseksi parhaat kestävän kehityksen indeksipisteet.

– Kestävän kehityksen merkitys asiakastyytyväisyyden osatekijänä on erityisen tärkeää, sillä energia-alan toimijoilla on iso vaikutus ilmastonmuutoksen hillitsemiseen. Ilmastoystävällisyys on asiakkaan näkökulmasta tärkeää myös lämmityksen kustannusten näkökulmasta. Vantaan Energian aktiiviset toimet ilmastoystävällisen energiantuotannon puolesta konkretisoituvat pääkaupunkiseudun edullisimpana lämpönä ja mahdollistavat osaltaan hintavakauden myös jatkossa. Vantaan Energia kulkee energia-alan etujoukoissa ja lopettaa fossiilisten polttoaineiden käytön vuoteen 2026 mennessä. Tämän jälkeen yhtiö etenee kohti hiilinegatiivisuutta vuonna 2030. Valitsemalla Vantaan Energian asiakas tekee vastuullisen valinnan kestävän kehityksen tukemiseksi, kertoo Vantaan Energian Energiapalveluliiketoiminnan johtaja Matti Wallin.

EPSI Ratingin tutkimuksen mukaan asiakkaat arvioivat tutkimuksessa tyytyväisyytensä kaukolämpöön verrattuna muihin lämmitysmuotoihin erittäin korkein indeksipistein (77,0). Lisäksi tutkimuksen mukaan kuluttajat ovat aiempaa innokkaampia omaksumaan kestävää käyttäytymistä ja 62 % tutkimukseen vastanneista on sitä mieltä, että energiatoimialan tulisi ottaa joko nykyistä paljon tai erittäin paljon suurempaa yhteiskuntavastuuta. Vantaan Energia vastaa tähän toiveeseen lopettamalla fossiilisten polttoaineiden käytön vuoteen 2026 mennessä ja etenemällä kohti hiilinegatiivisuutta vuonna 2030.

Lisätietoja

Matti Wallin
liiketoimintajohtaja, Energiapalvelut
Vantaan Energia Oy
+ 358 44 723 5782
matti.wallin@vantaanenergia.fi