Usein kysyttyä uudesta asiakaspalvelujärjestelmästämme

Uusi asiakaspalvelujärjestelmä

  • Mitä uuden asiakaspalvelujärjestelmän käyttöönotto tarkoittaa käytännössä?

    Otamme käyttöön uuden asiakaspalvelujärjestelmän sekä asiakkaan oman asiointipalvelun yhdeksi kattavaksi Online-palvleuksi. Asiointipalvelu Onlinessa voit:

    – seurata kotisi sähköenergian kulutustietoja tuntitasolta vuositasolle
    – selailla sähkösopimukseesi liittyviä tietoja
    – selailla laskuja
    – päivittää yhteystietosi

  • Miten pääsen kirjautumaan uuteen Online-palveluun?

    Uuteen Online-palveluun kirjaudutaan ensimmäisen kerran pankkitunnuksilla tai mobiili-varmenteella.

    Vanhojen Online- ja Raportointipalveluidemme käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta muutoksen yhteydessä.

  • Aiemmin Online- ja Raportointipalvelut olivat eri palvelut. Nyt yksi palvelu. Mitä tapahtuu vanhoille tiedoille?

    Meillä oli aiemmin käytössä vanha Online-palvelu sähköiseen asiointiin sekä Raportointipalvelu energiankulutuksen tarkkailuun. Nyt nämä palvelut yhdistyvät yhdeksi palveluksi ja löydät jatkossa uudesta Online-palvelustamme sekä asiointipalvelut, että kotisi sähköenergian kulutustietojen seurannan.

    Löydät uudesta Online-palvelusta kaikki historiatiedot liittyen kotisi sähköenergian kulutukseen ja tiedot sopimuksistasi vuoden 2016 jälkeen. Vanhoja laskuja ei uudesta palvelusta löydy. Myös erilaiset tilatut kulutuksenseurantaraportit pitää tilata uudelleen uudesta palvelusta.

  • Miten uuden asiakaspalvelujärjestelmän käyttöönotto vaikuttaa laskutukseen?

    Sähkölaskun tilinumero muuttuu. Vantaan Energia Oy:n (sähkönmyynti) uusi tilinumero on FI08 5000 0120 4160 77 / OKOYFIHH

    Käytäthän laskua maksaessasi aina laskulla näkyvää tilinumeroa. E-laskulle tilinumero vaihtuu automaattisesti

  • Vaikuttaako uuden järjestelmän käyttöönotto laskutusrytmiin?

    Kaikki asiakkaamme saavat lokakuussa laskun, jossa laskutetaan sähkönkulutus syyskuun loppuun asti.

    Kahden kuukauden välein laskun saavista asiakkaista osa saa laskun poikkeavalla rytmillä. Jos normaalisti saisit laskut syys- ja marraskuussa, tulet saamaan laskun nyt myös lokakuussa.

  • Olen e-laskuasiakas, pitääkö minun tehdä jotain?

    E-laskuasiakkaana sinun ei tarvitse tehdä mitään. Uuden asiakaspalvelujärjestelmän muutos tuo mukanaan uuden tilinumeron käyttöönoton, joka löytyy e-laskultasi automaattisesti.