Roskattomin kaupunki – kampanja voitti MTL Communications Awardsissa!

2.6.2017
Kategoria:

Roskattomin kaupunki – kampanja voitti MTL Communications Awards –kilpailun sarjan Yhteiskunnallinen viestintä. Onnistunut kaikkia vantaalaisia osallistava monipuolinen viestintäpaketti. Sekä tuloksellista viestintää niin näkyvyyden kuin liiketoiminnallisten tavoitteidenkin osalta, perustelee tuomaristoa kampanjan voittoa.

MTL Communications Award – kilpailussa palkitaan pitkäjänteistä, tuloksellista ja vaikuttavaa viestintää.

Viime vuonna voitimme samassa kilpailussa kategorian B2C-viestintä/palvelut Jekku kaukolämpökoiralla.

Kampanjan tuloksia

  • Viime vuoden Roskattomin kaupunki – kampanja aloitettiin manifestilla ja videolla ja siitä seurasi lukuisia ja lukuisia lehtijuttuja eri medioissa.
  • Roskapoliisiksi haki 90 henkilöä ja roskapoliisien nimitykset Helsingin Sanomissa keräsivät laajaa media- somehuomiota.
  • Järjestimme lisää roskiksia Vantaalle Vantaan kaupungin kanssa Tägää roskis -kampanjalla, jossa kuka tahansa sai merkitä karttasovellukseen, mihin roskista tarvitaan kipeimmin. Ehdotuksia tuli 1200!
  • Koululaisten siivouspäivään osallistui 66 luokkaa, joka tarkoittaa 1300 koululaista ja kun mukaan lasketaan perhe ja kaverit, tempaus kosketti kymmeniä tuhansia vantaalaisia.
  • Somessa kampanja tavoitti jopa 2 miljoonaa silmäparia!

Suuri kiitokset mahtaville roskapoliiseillemme sekä yhteistyökumppaneillemme Vantaan kaupungille, HSY:lle ja Rosk’n Rollille!

Kampanjan verkkosivusto: www.roskattominkaupunki.fi

Katso video kampanjan tuloksista >>