Siirry sisältöön

OmaEnergia palvelee yritysasiakkaita 24/7

OmaEnergia palvelee yritysasiakkaita 24 7

Vantaan Energia panostaa yritysasiakkaiden sähköisten palvelujen kehittämiseen. Tavoitteena on tehdä asioiminen mahdollisimman sujuvaksi ja vaivattomaksi esimerkiksi tarjoamalla asiakkaalle kokonaiskuva oman sähkösalkkunsa tilanteesta ja sähkönhankinnan onnistumisesta.

Erityisesti suurasiakkaille suunnattu OmaEnergia on online-palvelu, jossa asiakas voi seurata yrityksensä sähkönkäyttöä ja ennusteita helposti sekä kilowattitunteina että euroina. Se on kätevä tapa hallinnoida sähköasioita yhdessä paikassa ja se palvelee erityisen hyvin asiakkaita, joilla on useita toimipaikkoja.

”Siinä missä monet raportit olivat aiemmin salkunhoitajan takana, on yritysasiakkaalla nyt jatkuvasti pääsy ajantasaiseen tietoon sähkönkäytöstään, kustannusennusteista, hankintojen onnistumisesta ja markkinasta laajemminkin. Olemme saaneet asiakkailtamme viime vuonna lanseeratusta palvelusta hyvää palautetta. Äskettäin erään suurasiakkaan sähkönhankinnasta vastaava henkilö kertoi nähneensä monia järjestelmiä, mutta piti meidän ratkaisua näistä selkeästi parhaana”, kertoo myyntiryhmän päällikkö Ari Lehtinen.

Pienille ja keskisuurille yrityksille sähköisten palvelujen kehittyminen tuo apuja esimerkiksi sähkösopimuksen tekemiseen. Tarjouslaskurilla voi tehdä yksilöllisen ja kilpailukykyisen sähkösopimuksen päivän hintaan. Sopimuksen voi tehdä silloin, kun se itselle parhaiten sopii alusta loppuun aina sähköiseen allekirjoitukseen asti. Tässä säästyy aikaa ja vaivaa. Ylimääräisten välikäsien puuttuessa on sopimuksen hinta myös paras mahdollinen.

”Asiakkaillemme digitalisaatio näkyy entistä parempana palveluna: monet perusasiat voidaan hoitaa itselle sopivana hetkenä ja sähkönhankintaan liittyvät tiedot ovat aina helposti saatavilla, kun niitä tarvitaan. Erinomainen henkilökohtainen palvelu on jatkossakin toimintamme peruspilareita, mutta järjestelmien hoitaessa entistä isomman osan rutiineista, asiakastapaamisissa voidaan keskittyä tärkeämpiin kysymyksiin – mikä sataa asiakkaan laariin fiksumpina sähkönhankintapäätöksinä ja siten säästöinä”, Lehtinen summaa.