Siirry sisältöön

Kiitos asiakkaamme! Annoitte meille erittäin hyvän arvosanan asiakastyytyväisyystutkimuksissa.

Palveluneuvoja

Asiakkaamme antoivat meille erittäin hyvän arvosanan Innolinkin syksyllä 2018 tekemässä kyselyssä.

Kokonaistasolla kotitalousasiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Vantaan Energian toimintaan. Kokonaisarvosanaksi saimme keskimäärin 8 1/2 kouluarvosana-asteikolla 4-10.

Lisäksi 84 % vastaajista piti melko tai erittäin todennäköisenä että he valitsisivat Vantaan Energian energiayhtiökseen, jos olisivat nyt valintatilanteessa.

Kotitalouksille tärkeimmät tekijät toiminnassamme ovat laskutuksen virheettömyys, asioiden hoituminen sovitusti sekä ongelmatilanteiden hoitaminen. Erityisesti laskutukseen ja asiakaspalveluun liittyvien tekijöiden merkitys on kasvanut aiemmista vuosista.

Tärkein valintatekijä sähköyhtiön valinnassa on hinta. Seuraavaksi useimmin, tekijöistä joihin voimme vaikuttaa, mainittiin vastuullisuus ja asioinnin helppous

Asiakasodotuksiin onnistuttiin kaikin osin vastaamaan hyvin, mutta tutkimuksesta haluttiin saada myös irti tärkeimpiä kehityskohteita. Jatkossa aiomme panostaa erityisesti ongelma- ja asiakaspalvelutilanteiden sujuvaan hoitamiseen sekä nykyisten asiakkaiden huomioimiseen.

Suosittelutodennäköisyys korkealla

Vastaajia pyydettiin myös arvioimaan kuinka todennäköisesti he suosittelisivat Vantaan Energiaa ystävilleen ja työtovereilleen. Suosittelutodennäköisyytemme on korkealla.

 

Erittäin hyvät tulokset myös EPSI Ratingin tutkimuksessa

Saimme erittäin hyvät tulokset myös EPSI Ratingin vuosittaisessa energiayhtiöitä koskevassa tutkimuksessa. 

Paikallisyhtiöt olivat jälleen kärkisijoilla sähköyhtiöiden asiakastyytyväisyystutkimuksessa. Kaikkien yritysten asiakastyytyväisyys nousi, jolloin koko alan asiakastyytyväisyys nousi 3,2 indeksipistettä ollen nyt huikealla tasolla 78,9. Yrityksiä erottaa toisistaan asiakkaana olemisen helppous, jossa kärkikaksikko Vaasan Sähkö ja Keravan Energia ja lisäksi myös Helen sekä Vantaan Energia erottuvat edukseen. 

Odotukset sähköyhtiöiden asiakaspalvelua kohtaan ovat korkeammalla kuin odotukset tuotteita tai palveluita kohtaan. Asiakkaat eivät odota sähköyhtiön olevan erityisen aloitteellinen, mutta avun saaminen tarvittaessa on palvelulaadun kulmakivi. Palvelulaadussa kaikkien toimijoiden arvosanat ovat nousseet.

Sähköyhtiöillä vahvat ympäristöprofiilit asiakkaiden silmissä

Vaikka vain 13 % asiakkaista kertoo ympäristöprofiilin olevan tärkein seikka sähköyhtiön valinnassa, jopa 76 % asiakkaista kertoo oman sähköyhtiönsä omaavan vahvan ympäristöprofiilin.  Kiinnostus sähkön tuotantolähteen valitsemiseen itse on myös korkealla. Sähköyhtiöiden tuote- ja palveluvalikoimassa aurinkopaneelit olivat selkeästi suosituin tuote: noin 36 % asiakkaista sanoin sen olevan tärkein tuote sähköyhtiönsä valikoimassa. 

Lue lisää EPSI Rating tutkimuksesta