Energian toimitusvarmuuden tavoitteet
Meidän tärkein tehtävämme on toimittaa asiakkaille sähköä ja lämpöä luotettavasti – vuoden ja vuorokauden ympäri.
Sähkön luotettava toimitus on parempi kuin muissa vastaavissa taajamissa. Tavoitteenamme on, että toimitushäiriöt ovat alle 0,2 h/as/vuosi.
Vuonna 2019 kaikkien toimitushäiriöiden keskimääräinen kestoaika oli 0,03 h/as. Tarjoamme luotettavaa sähkönjakelua, jonka laatu täyttää sähkömarkkinalain vaatimukset. Asiakkaillamme on sähkökatko keskimäärin vain joka kymmenes vuosi. Kun sähkökatko tapahtuu, se kestää keskimäärin noin 20 minuuttia. Olemme tässä suhteessa vähintään kolmen laadukkaimman kaupunkisähköverkkoyhtiön joukossa.
Lämpöenergian luotettava toimitus on alan vertailussa hyvällä tasolla. Tavoitteenamme on, että toimitushäiriömme lämmityskaudella ovat pysyvästi alle 0,8 h/as/vuosi.
Vuonna 2019 tavoite toteutui, vikojen ja vaurioiden aiheuttama keskeytysaika oli 0,55 tuntia asiakasta kohden.
Toimitusvarmuuden parantamiseksi kaukolämpöverkon perusparannukseen kohdennetaan merkittävästi resursseja. Perusparantamisen strategia on tunnistaa kriittiset johto-osuudet ja kohdistaa saneeraus niihin. Perusparantaminen on osa tuotannon kokonaisoptimointia.